PROGRAMMA SPEECH
Future Thinking: sfruttare le evoluzioni tecnologiche nel marketing
Qual è il contesto tecnologico in cui andremo a competere tra 5 anni?
Lo speech di Alberto Mattiello, direttore del progetto ‘Future Thinking’, acceleratore internazionale d’innovazione di J. Walter Thompson, parte proprio da questa domanda. Perché, spesso, nella valutazione delle idee e dei progetti, ci fermiamo al presente, senza pensare in prospettiva più ampia, con un occhio al futuro.
Il momento storico che stiamo vivendo, però, ci ha portati ad una doppia accelerazione: culturale e tecnologica con un avanzamento verso quelle innovazioni di cui da anni ci stanno parlando, pensiamo per esempio al cloud e al 5G. Si sta disegnando quindi un nuovo scenario, che può aiutarci ad immaginare un futuro diverso per i nostri brand. Perché non è più sufficiente correre, ma bisogna correre più veloci.
BIOGRAFIA
Alberto Mattiello is a business futurist, author, entrepreneur,
thinker and speaker. He lives in Miami Beach, Florida.
Author of ‘Mind The Change’ (2017), ‘Marketing Thinking’(2017) and ‘Marketing Psychology Behind Growth’ (2018). He is the curator of ’The Future Of Management’
(2019) a MIT Sloan Management Review series on how Technology affects the way we will run the business in the future.
Alberto Mattiello he is a technology and business innovation expert, international speaker with over 150 events in over 15 countries.
He mentors at corporations and universities, including Imperial College Of London and the Bocconi University in Milan.
From 2013 Alberto leads Future Thinking, an international, innovation-accelerator hub of Wunderman-Thompson that focuses on helping companies to find a “sweet spot”
between marketing, technological innovation and emerging business models.
Alberto is a member of the Scientific Committee of Confindustria, the most prominent Italian business association with more than 160K companies.
In 2018 Alberto co-founded Eitherland – a company that manufactures the future-focused, meaningful outdoor work places, designed promote creativity, focus, wellbeing and collaboration. He was invited to share his Vision on the Future of Work during TED X event.